Ahad, 17 Julai 2011

cerita anak dengan mama nya !!

To : miss ECHA, mr RAF, dan my IKLE

Awak !!

Kenapa ya, ada angin yang boleh melintas melintang dan ada juga halang yang akan terbentang di depan saya. Setiap sudut itu, saya akan merasakan amat susah dan setiap satu halang itu, saya akan merasakan payah untuk saya hadapi setiap hari. Awak setiap peluang kegembiraan saya, saya mesti merasakan tipis dan setiap hela nafas saya, saya rasakan nipis untuk hidup.

Mama selalu kata : setiap taufan yang menderu mesti ada petir yang meluru. Ada awan dalam kegelapan dan ada juga langit yang berlapisan.

Tapi mama .. akim akan merasakan setiap ramalan akim, akan terasa bagai mendung dan setiap musim yang ada di bumi ini, akim akan terasa bagai tengkujuh.


MAMA MESTI CAKAP.

Akim, pasti ada puncanya dan ada hikmahnya.

Cuba akim berdoa.

Cuba akim meminta.

Cuba pulak akim berserah.

Dan cuba untuk akim percaya pada nya.


mama percaya setiap pada baris dan butir doa akim untuk nya, ia akan mendengar.
Akim memohon dan akim berserah pada ia, hanya pada dia tempat kita mengadu.

Mama percaya!!

0 ulasan:

Catat Ulasan